• Daniel Eriksson
  • Linnea Andersson
  • Kristofer Westling
  • Sofie Pexer
  • David Hakeberg
  • Anders Ahlbom
  • Henrik Larsson
  • Christoffer Granström
  • Malin Hansegård
  • Olle Hellström
  • Carola Waara
  • David Granström
  • Peter Kemi
  • Ludde Wästfelt
  • Annika Glim
  • Robin Sundberg
  • Helena Eriksson
  • Olov Nilzén
  • Ronny Olovsson
  • Magnus Ahlqvist
  • Sofia Lindström
  • Fredrik Karlsson
  • Britt-Marie Rauman Krohn
  • Fredrik Johansson
  • Mikael Cylvén
  • Lena Strömbäck
  • Helén Fagerström
  • Pär Wallin

Poster med taggen "kommunikation"

Ronny omvald till KOMMs styrelse

Ronny omvald till KOMMs styrelse

Vinters Ronny Olovsson, partner och pr-strateg, omvaldes på fredagen till en ny mandatperiod i Sveriges Kommunikationsbyårers styrelse.

- Det känns kul att få fortsatt förtroende och spännande att få representera Swedish Laplands kommunikatörer i branschorganisationens styrelse i en spännande tid där mycket förändras, säger Olovsson.

Läs mer ­>

Snart dags för Sveriges nya kläder

[portfolio_slideshow] Vinter sitter just nu och snickrar på en ny kostym för VisitSwedens kommunikation gentemot utländska marknader. Första utkastet är nu presenterat för utlandskontoren och justeringarna pågår för fullt.

- Hela grundarbetet och version 1.0 av den visuella identiteten ska vara klar i slutet av juni, säger VisitSwedens marknadsdirektör Michael Persson som driver uppdraget tillsammans med Åsa Ericsson, Communication Manager.

- Vi är jätteglada att få vara med och skapa denna viktiga och efterlängtade pusselbit, menar Helena Eriksson, Vinters Business Director. Detta kompletterar många av de strategiska verktyg vi varit med och format tillsammans med besöksnäringen och VisitSweden. Nu är det bara att ligga i, så vi hinner klart till utsatt datum :)

Välkommen David, ny Web Director på Vinter

Vinter förstärker med en ny spännande resurs; David Hakeberg. David kommer närmast från Stockholmsbyrån Klirr och dessförinnan Otto där han arbetat med relationsmarknadsföring med tydligt säljfokus i digitala kanaler. Han har 10 års branscherfarenhet och har jobbat med uppdragsgivare som exempelvis Coop Medmera, Wrigley Extra, Nicorette, Coca Cola, Peab.

David, hur känns det att bli norrbottning? -Det känns både spännande och utmanande. Jag är däremot lite besviken över att det i år faktiskt är kallare söderut!

Vad kommer du att tillföra Vinter? -Ödmjukhet... Min erfarenhet och kompetens däremot kommer bidra till att Vinters kunder nyttjar möjligheterna i de digitala kanalerna. Internet är stort. Det gäller att göra rätt sak, på rätt plats vid rätt tillfälle.

Mer konkret, vad ska du som Web Director göra på jobbet varje dag? Jag kommer tillsammans med Art Director och Copywriter ingå i kundens arbetsgrupp och ta fram kommunikationskoncept och kommunikationslösningar. Den goda idén är fortfarande grunden och det som avgör resultatet, skapar effekt och når uppsatta mål. Jag har huvudansvaret för att utveckla kundens digitala strategi och interaktiva idéer i egna och andras digitala kanaler.

Följ David på Twitter

Vinter bygger webb som inte suger

Andreas Leijon, chefredaktör för CAP&Design, går hårt åt den klassiskt svårbegripliga byråsajten i en hyfsat giftig ledare. Det finns dock några undantag från uppsjön av ickekommunikativa byråsajter.

”Jag vill dela ut fem skinande guldstjärnor: Vinter, Oktavilla, Bazooka, Wjos och Daytona. Nästa gång du söker jobb, ska bygga en ny sajt åt din firma eller rent av ska köpa in reklam-, design- eller webbtjänster tycker jag du ska kolla in dem och deras gelikar.”

Vi lever som vi lär och bygger webbplatser som levererar kommunikation och inte bara glassig yta.

Oomkullrunkeliga åsikter om 2008!

Carin Fredlund skräder inte sina ord i sin trendkrönika i Dagens Industri. Låt mig bara återge hennes kärnfulla inledning: "Jag ger inte många nyårslöften, däremot vill jag gärna ha några inför 2008. Jag vill att företagen ska lova att sätta in marknadsförare i sina styrelser, ta fram oomkullrunkeliga varumärkesplattformar och sparka alla marknadschefer som inte följer reglerna". Smock! Direkt till oss skriver hon: "Alla kommunikationsföretag ska lova att bli aggressivare, ställa högre krav på sina kunder och vägra att ställa upp på omöjliga uppdrag, med orimliga budgetar och obegripliga målsättningar." Okej, okej, vi lovar. Gör du?

“Internet är bara en fluga”

John Lennons aunt quote

På ämnet "famous last words":

Aftonbladet idag: Facebook - en övergående trend Krönikör Anders Westgårdh skriver att han är trött på facebook och att folk kommer att ha tröttnat på det där tramset.

IDG idag: Facebook kan göra anställda mer produktiva Gartner-analytikern Peter Sondergaard menar att det är fel att vartannat företag blockerar facebookanvändning på jobbet och att facebook och andra liknande sajter istället kan underlätta och öka personalens kommunikationsmöjligheter och kreativitet.

Jag tror att facebook som varumärke kanske kommer att försvinna och ersättas av något annat. Kanske googles nya projekt Open Social, ett ramverk för att bygga in sociala nätverksfunktioner på vilken sajt som helst. Men sociala nätverk som kommunikationsplattform för både företag och privatpersoner har redan förändrat hur vi sköter våra dagliga kontakter, och det kommer inte att minska.