• Helena Eriksson
  • Fredrik Karlsson
  • Britt-Marie Rauman Krohn
  • Christoffer Granström
  • Pär Wallin
  • Magnus Ahlqvist
  • Lena Strömbäck
  • Henrik Larsson
  • Kristofer Westling
  • Mikael Cylvén
  • David Hakeberg
  • Sofie Pexer
  • Annika Glim
  • Fredrik Johansson
  • Linnea Andersson
  • Sofia Lindström
  • Robin Sundberg
  • Daniel Eriksson
  • Peter Kemi
  • Olov Nilzén
  • David Granström
  • Carola Waara
  • Helén Fagerström
  • Olle Hellström
  • Ronny Olovsson
  • Anders Ahlbom
  • Ludde Wästfelt
  • Malin Hansegård

Release för Release Finans!

Release för Release Finans!

Ett nytt spännande finansbolag reser sig på den svenska marknaden. Release Finans med rötterna i Umeå har som mål att med ett starkt fokus på service och kärlek göra sina kunder vansinnigt nöjda. Vinter har varit med från ruta ett i skapandet av bolagets varumärkes- och kommunikationsstrategi samt grafiska profil och webbplats. 

- Ja, om man ska lyckas måste man bygga starka relationer. Både med kunder, anställda och med leverantörer som Vinter, säger Staffan Wikström, Marknadschef på Release Finans.

Läs mer ­>

Är du kung på content? Vi söker en skrivande redaktör!

Är du kung på content? Vi söker en skrivande redaktör!

Du ska vara kompis med orden, formuleringsglad och en driven journalistisk skribent utan skrivkramp.

Gärna ha erfarenhet som nyhetsredaktör, kunna identifiera storyn snabbt och vässa den. Kunna ta ett redaktörsansvar, klara deadlines och bygga attraktiva redaktionella koncept för både digitala kanaler och print. Gillar du att jobba i kreativa team med högt uppställda mål kan Vinter vara utmaningen du söker.

Läs mer ­>

Ett schysst val i frysdisken

Ett schysst val i frysdisken

Polarica väljer nu att schysst-stämpla sina bär som är schysst hanterade från skog till butik. Allt för att kunden ska kunna göra ett schysstare val i butiken.

–Det här är inte bara schysst mot konsumenterna, det har också stor betydelse för de som plockar och hanterar våra bär, säger Pasi Anttila, VD Polarica.

Polarica jobbar sedan flera år aktivt med att säkerställa att deras bär är hållbart framtagna och producerade under goda etiska och sociala förhållanden. Helschysst, med andra ord.

Nu tar företaget ett steg längre mot att göra sina konsumenter medvetna om vad som är schysst i bärbranschen och för att leda dem rätt. För bär är nämligen inte lika som bär, mer än till utseendet.

Läs mer ­>