• Peter Hellgren
  • Annika Glim
  • Olle Hellström
  • Sofie Pexer
  • Carin Elvhammar
  • Helena Eriksson
  • David Granström
  • Pär Wallin
  • Ronny Olovsson
  • Britt-Marie Rauman Krohn
  • Mikael Cylvén
  • Caroline Sundvall
  • Henrik Larsson
  • Carola Waara
  • Kristofer Westling
  • Mariana Vnuk
  • Daniel Eriksson
  • Peter Kemi
  • Christoffer Granström
  • Ludde Wästfelt
  • David Hakeberg
  • Fredrik Johansson
  • Linnea Andersson
  • Sofia Lindström
  • Fredrik Karlsson
  • Helén Fagerström
  • Olov Nilzén
  • Karin Larsson
  • Malin Hansegård
  • Robin Sundberg
  • Lena Strömbäck
  • Anders Ahlbom
  • Magnus Ahlqvist

Nu på torsdag: Vinter arrangerar välgörenhetskonsert!

Nu på torsdag: Vinter arrangerar välgörenhetskonsert!

Nu arrangerar Vinter en välgörenhetskonsert på Kulturens Hus i Luleå till förmån för familjer i Luleå som lever under riktigt tuffa ekonomiska förhållanden. Initiativtagare och producent är Magnus Ahlqvist på Vinter som samlat ett gäng duktiga musiker exklusivt för detta event.

OBS! Middagen är fullbokad men extra biljetter till spelningen finns nu att köpa.

Läs mer ­>

Vinters julkalender – ditt ljus i mörkret

Vinters julkalender – ditt ljus i mörkret

Varje dag ända fram till jul så hjälper vi dig att få ordning på julfirandet. Bakom varje lucka döljer sig ett juligt tips av mycket hög kvalitet. Tipset, som är i videoformat, levereras av en ny medarbetare varje dag och kommer att handla om allt från goda groggar till bra böcker. Helt enkelt små saker som hjälper dig att hitta ljuset i mörkret.

Om du inte redan följer oss på Facebook så gör du bäst i att följa oss idag. 

Läs mer ­>

Styrelse med ridpiska

Styrelse med ridpiska

Vinter är ett konsultbolag. Vi jobbar med kommunikation, PR, content, digital marknadsföring, design och reklam. Vi är relativt sett framgångsrika. Har fördubblat firman på några år. Har vunnit vår bransch nationella tävling Årets Byrå. Vi är regionalt sett stora som byrå och har i dag tagit klivet ut och jobbar även med nationella och nordiska kunder. Jag sitter själv i vår nationella branschorganisation KOMMs styrelse.

Nå. Vilken styrelse behöver vi?

Den frågan lever vi med – ständigt. Det enda som är lika över tid är förändringen. Att vi aldrig kan stå still.

Läs mer ­>

Unga vill visst betala på nätet

Unga vill visst betala på nätet

Det har länge varit en sanning att man inte kan ta betalt på nätet. Speciellt inte av unga.

Stiftelsen för internetinfrastruktur, .SE, årliga rapport visar nu tvärtom att unga är de som är villigast att betala för tjänster som Spotify och Netflix.

- Det kullkastar många ”sanningar” och visar att enkla och bra lösningar visst går att sälja om du har bra innehåll. En trösterik tanke för många, tror jag, säger Ronny Olovsson, PR-strateg, Vinter.

Läs mer ­>

Hur kommunicerar du, gubbe?

Hur kommunicerar du, gubbe?

Kalla mig både PK, naiv och gröngöling. Men nog kan vi väl bli bättre på att tänka utanför boxen? Eller som Nanna Johansson en gång skrev: Think outside the cocks. 

Tjena kompis! Har du sålt nån grej med tjej på sistone? Höhöhö. Så brukar det låta när branschen träffas på diverse tillställningar. Samtidigt som det skrockas och skålas. Kolla bara på Björn Borg som till och med råkade återanvända den gamla (och RO-fällda) resväskeannonsen.  

Näää, jag skojar bara. Inte om Björn Borg, detta är tyvärr sant - men förhoppningsvis är det inte riktigt så här det går till när idéerna kläcks ute på byråerna.

Läs mer ­>

Rätt man på rätt plats

Rätt man på rätt plats

Jag är en retro-person. På många sätt. Inte för att jag lever i det förflutna men jag gillar historier, berättande och saker och ting, inklusive människor, med själ och just, historia. Häromsistens påpekade en vän att ”i dag ser du ut som en riktig reklamgubbe. Svarta brallor, svart polotröja och kavaj”.

Rätt man på rätt plats, med andra ord, men polon är ett plagg som stadigt följt mig genom åren och passerat, och överlevt, alla andra klädtrender som kommit och gått.

Läs mer ­>

”En märklig inverterad identitetskris”

”En märklig inverterad identitetskris”

Hur stärker din sponsring ditt varumärke?
Eller rent av din affär.

Helt ovetenskapligt skulle jag påstå att på tok för många inte kan svara på de här grundläggande frågorna.
De allra flesta ”ställer upp” och det är självklart inget fel i det, men lika självklart borde det vara att säkerställa att de ”uppställen” stöttar din önskade position på marknaden. Att de bottnar i en sponsringsstrategi. En röd tråd.

Läs mer ­>