• Helén Fagerström
  • Fredrik Johansson
  • Carola Waara
  • Olov Nilzén
  • Britt-Marie Rauman Krohn
  • Ludde Wästfelt
  • Caroline Sundvall
  • Linnea Andersson
  • Pär Wallin
  • Peter Kemi
  • Kristofer Westling
  • Henrik Larsson
  • Malin Hansegård
  • Sofie Pexer
  • Robin Sundberg
  • Magnus Ahlqvist
  • Christoffer Granström
  • Mikael Cylvén
  • Anders Ahlbom
  • Karin Larsson
  • Lena Strömbäck
  • David Hakeberg
  • Fredrik Karlsson
  • Carin Elvhammar
  • Ronny Olovsson
  • David Granström
  • Olle Hellström
  • Sofia Lindström
  • Daniel Eriksson
  • Annika Glim
  • Helena Eriksson
  • Peter Hellgren

Northland Basket värvar Vinter!

Northland Basket värvar Vinter!

Så var det klart. Från och med säsongen 2014/15 spelar Vinter i Northland Baskets starting five som ny officiell samarbetspartner i kommunikationsfrågor. Förra säsongens guld har inneburit en hel del förändringar i positiv riktning med ökade sponsorintäkter och nya spännande spelare för Northland. Men det finns även en del utmaningar i att sätta nya mål. 

Läs mer ­>

Tisdagsspaning: Betydelsen av en bra bild

Tisdagsspaning: Betydelsen av en bra bild

Just nu är Content Marketing och Content Management – ett redaktionellt värde – högt upp på agendan. Men något som den ökade frekvensen av redaktionellt material också medför (och som ibland försvinner i hypen) är vikten av en bra bild.

I dagens informationsflöde så kan man ofta vara nöjd om din målgrupp ens uppmärksammar och läser din rubrik. Och att sedan få dem att läsa en artikel på 2000 ord kan vara i princip omöjligt. Men en bra bild är alltid en bra bild. 

Läs mer ­>

Ronny omvald till KOMMs styrelse

Ronny omvald till KOMMs styrelse

Vinters Ronny Olovsson, partner och pr-strateg, omvaldes på fredagen till en ny mandatperiod i Sveriges Kommunikationsbyårers styrelse.

- Det känns kul att få fortsatt förtroende och spännande att få representera Swedish Laplands kommunikatörer i branschorganisationens styrelse i en spännande tid där mycket förändras, säger Olovsson.

Läs mer ­>

Hyllade framgångssagor - eller slumrande katastrofer?

Hyllade framgångssagor - eller slumrande katastrofer?

Arianna Huffington pryder omslaget på DN:s glossy lördagsbilaga.
En paradox i sig.

Hon som skapat framtidens tidning, Huffington Post på nätet, tryckt i en printupplaga av nyhetstidningen DN, det som av många dömts ut som dött och förlegat.

"Nätdrottningen" skriver DN. Hon har "framgångsrikt navigerat i den nya medieindustrin" och "hennes banbrytande nättidning Huffington Post lockar miljontals läsare".

Det är bilder över uppslag, framgångssagan berättas, Huffington Post läses av 81 miljoner människor och 2011 köptes den för 2,7 miljarder kronor av AOL och det handlar om utbrändhet i framgångens skuggsida. Jag bläddrar i pappret.
Det är åtta sidor.
Ett massivt reportage. Ett litet printmonument.

Men, det som skakar om mig mest är väldigt litet, bara två rader, när jag kommer till den näst sista meningen i detta enorma textsjok fryser jag. Meningen lyder: "Verksamheten går dock med förlust".

Va!?
Läser den meningen igen.
Det känns snopet på något vis.


 
Läs mer ­>

Bli vår nästa .NET-stjärna i Skellefteå

Bli vår nästa .NET-stjärna i Skellefteå

Vi söker dig som har ett brinnande intresse av .NET (C#) men gärna också front end-utveckling. Du kan vara helt färsk på arbetsmarknaden eller har redan hunnit få erfarenhet av liknande arbete. Huvudsaken är att du vill ligga i framkant av utvecklingen och är sugen på att hela tiden lära dig nya tekniker.

På Vinter arbetar vi med större projekt, små webbplatser och en hel del digitala kampanjer. Som en del i vårt team kommer du att arbeta med webbutveckling i olika former, exempelvis:

  • Implementera CMS som t.ex. EPiServer och Umbraco samt integrera med kringliggande system.
  • Utveckla mobilapplikationer.
  • Viss front end-utveckling med responsiv design.

Vi jobbar med C#, ASP.NET MVC, Git, SQL Server, HTML, CSS/Less JavaScript, jQuery och Grunt. Vi arbetar främst med Umbraco, EPiServer och Wordpress. Du behöver absolut inte kunna allt detta, men det är bra om du åtminstone förstår vad vi menar.

Läs mer ­>